sjukling

Usch, jag mår inte alls bra idag. Skruttan vaknade vid fem och kom över till oss, och det  var väl ok. Det var bara det att jag upptäckte hur ont i halsen jag har, och hur snorig jag är. Längtade vatten med honung i två timmar, men kunde inte gå upp för så fort jag försökte blev skruttan hysterisk av att ligga kvar i sängen med bara pappa, och jag mådde för dåligt för att lyssna på det. Nu har jag druckit både vatten och te med honung i, fick skjuts till dagis av älsklingen, sov en timme och så har jag stoppat i mig alvedon. Tror jag hade feber, för jag frös och hade ont i kroppen också.

Det borde vara förbjudet att vara sjuk och höggravid på samma gång.

Som tur är verkar älsklingen kunna komma hem tidigare ikväll, vi har knappt sett varandra på hela veckan. Igår var han hemma vid halv tio, och en timme senare var jag tvungen att gå och lägga mig eftersom ryggen gjorde så ont. Gjorde en ansats till att använda tensen men insåg att det inte följde med något batteri - dåligt för en hyra på 450 kr - så jag måste köpa det i helgen.

Nu är det bara två och en halv timme kvar innan det är dags att hämta skrutt, så jag ska lägga mig och vila igen. Läsa lite kanske, och så stoppa i mig en ny alvedon innan jag går så jag orkar med kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback