LEDIG!

Idag är första föräldralediga dagen, och jag är precis hemkommen efter att ha lämnat skrutt på dagis. Hon var jätteduktigt och stod på den nyinköpta ståbrädan hela vägen dit, men när vi kom fram så blev det inte så bra. Alla barnen skulle gå ut direkt, så hon fick stå och vänta en stund med overallen på, och det var inte så populärt. Hon ville gå in och leka.

Igår var vi som sagt och köpte ståbrädan, och en skötbädd. Tidigare har vi haft ett skötbord på badkaret, men jag har ingen lust att sätta upp det igen. Badkaret står under ett fönster, och det gör att hela badrummet ser jättetrist ut om ett skötbord ska ta upp halva fönstret, och det är jobbigt att flytta på det varje gång skruttan eller någon av oss andra vill bada. Vi provar helt enkelt med att bara ha en skötbädd att lägga där det passar, det finns ju många som har skötbord inne i sovrum och så också.

På eftermiddagen bakade jag och skrutt semlor - gosh vad gott det blev, och tidigare under dagen köpte vi krokus och narcisser, så nu är det jättefint härhemma. Jag ska ägna några minuter av dagen till att leta rätt på laddaren till kamerabatteriet som varit undanplockad på okänt ställe sedan nyår, så kanske jag kan lägga ut lite bilder till slut.


Kommentarer
Postat av: Emma

Vi har aldrig haft skötbord med Alde, utan bara en skötbädd från IKEA. Då hon var nyfödd böt vi vid diskbänken men sedan har vi alltid kört på golvet, tycker det har fungerat jättebra och så slipper man ha ett otympligt skötbord som ska stå och ta plats.

Postat av: floria

Vad bra, då kommer det säkert funka bra för oss också!

2009-02-02 @ 13:30:54
URL: http://floria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback