saker som hon säger

Skruttan kan vara riktigt rolig ibland. På sista tiden har hon börjat berätta sagor för sin lillebror. De går oftast ungefär såhär:

- Det var en gång en pojke. Och en pappa. Pojken gömde sig bakom busken. Pappan gömde sig bakom busken.
Det var en gång en docka.

För ett par dagar sedan mötte vi några rullstolsburna vuxna som var ute tillsammans med sina assistenter/personal.

Skruttan kommenterade det såhär:
- Titta, en sjuk pappa. Han åker vagn.

Och igår så mötte vi en lång man som inte hälsade tillbaka när skruttan sa hej till honom. Då flög denna kommetar ut:
- Mamma han sa inte hej. Han bara går och går och går och går...

Dessutom så sjunger hon istället för att prata, precis som jag gjorde när jag var liten. Om saker hon ser, eller leker med, och vad de sakerna hon leker med skulle säga till varandra.

Föresten har alla hennes dockor namn. De heter Barbydocka. Allihop.

Kommentarer
Postat av: tina

Hahaha. så roligt. ((: sitter o garvar här med min bedövade käft. q:

Postat av: Anonym

Haha, så söt hon är!



Ja, den verkar jättebra. Så nu måste jag ju följa den såklart.

2009-08-27 @ 21:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback