pocket & pyssels frågeformulär

Angående böcker:
* Favoritgenre?
Jag läser det mesta, dock INTE t ex Danielle Steel och annat tantsnusk, gärna lite mer litterär kvalité och nyanserade storys. Den senaste tiden har det blivit mycket deckare, men det beror mycket på att det är svårt att hitta lästid med liten bebis. Deckare är lätt att återkomma till och att lägga undan.

* Favortiförfattare? (Saknas somliga titlar i samlingen eller har du allt?)
Jostein Gaarder. Jag har nog allt han har skrivit. För övrigt gillar jag författare som har ett bra språk.

* Genre eller författare som du är nyfiken på?
Jag är lite nyfiken på den där deckaren där författarens pseudonym nyligen avslöjades, Hypnositören heter den. Annars så är jag med i en bokklubb där vi är sex personer, och turas om att välja bok, och det roligaste med det är att läsa böcker jag kanske annars inte skulle valt eller hittat. Så jag vill inte begränsa dig, kära bokvän!

* Genre eller författare som undviks på liv och död?
Tantsnusk och harlequinböcker. Det växte jag ifrån för sisådär 20 år sedan.

* Läser du på andra språk än svenska?
Jag fixar engelska, men, handen på hjärtat, jag föredrar svenska.

* Har du någonstans listat böcker som du äger/har läst?
Inte offentligt. Jag kan lägga in en lista på våra bokklubbsböcker och vad jag tyckt om dem imorgon eller övermorgon. Det kan ju säga lite i alla fall. En lista på böcker jag äger skulle ta upp åtskilliga sidor.

* Hur resonerar du kring att få/ge begagnade böcker?
Så länge böckerna är i fint skick och inte luktar rök/är fulla med djurhår etc så är det nema problema. Jag skickar dock troligen nya böcker själv - jag vill ju inte göra mig av med mina ;-)

Angående pyssel:
* Vad pysslar du oftast med? (Utveckla gärna; nämn favoritmaterial, saknat material etc.)
Jag virkar, och håller på att lära mig sticka. Jag blir gärna överraskad med roligt pyssel som jag och skruttan, 3 år, kan greja med i höst/vinter. Typ pärlor eller vad som. Jag scrappar inte och kommer troligen inte heller börja med det. Syr lite grann gör jag också, hellre än bra.

* Pyssel du är nyfiken på och vill testa? (Har du ev. verktyg som i så fall behövs?)
Jag är lite dålig på pyssel, men vad som helst, bara det inte är scrapbooking. Jag har inga som helst verktyg mer än virknål, stickor och symaskin.

* Pyssel du har testat men aldrig mer kommer att ta i med tång, ens?
Inget direkt.

* Favoritfärg?
Jag gillar alla färger i olika sammanhang, så vad som helst gör mig nöjd och glad. Rosa, grönt, blått, svart ,vitt, gult, rött, pastelligt...

Annat:
* Upplys gärna din hemliga bokvän om det är något annat som denne behöver veta!
Ta det lugnt, jag blir glad för i princip vad som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback