som sin moster

Enligt min mamma, så hade barnens moster tillika min syster Tiny (förlåt om jag hänger ut dig nu) mycket fantasi som liten, och hon var bland annat rädd för hästar som sprang i vardagsrummet. Skruttan verkar ha ärvt detta, för häromdagen fick hon ett frispel för att jag bara kunde hålla henne i höger hand, inte i vänster, då jag gick och ammade lillebror. Hon vrålade, och sprang in i vardgsrummet där hon ramlade för att hon kastade sig fram, och sedan var hon nästintill otröstlig i en kvart, jag fick sitta med henne i famnen medan hon klamrade sig fast om min hals medan hon pressade in ansiktet mot min hals. Lillebror skrek som sjutton eftersom jag fick ta bort honom från bröstet och prioritera skruttan. När hon lugnat sig visade det sig att hon var rädd för monstret i trappan.

För att försöka förklara att det inte finns några monster utan att kränka hennes upplevelse (usch vad fint det där lät!) så läste vi "Busiga bebbens nattbok". I den är Busiga bebben rädd på natten, och tycker att en massa vanliga saker ser ut som moster, trollgummor etc. Det är en bild på ett monster, men bilden är en filk som går att öppna, och under är en bild på det som det egentligen var typ blomkruka, en nalle etc.

Det är mycket monstersnack över huvudtaget här hemma, jag undrar var det kommer ifrån?

Kommentarer
Postat av: Rhoena

Här är det också en del prat om monster, Kanske är åldern :) Fast mina är inte så rädda som tur är.

A brukar säga: "det finns inga monster" så det är ju bra iaf haha.

Låter som en rolig bok, den ska jag kolla efter!

Vi har läst en annan bok, om en kaninfamilj som bor i en underbar del av en skog. Så kommer en liten kanin in i den fruktansvärda delen av skogen, och blir jagad av monstret hela vägen hem. Men sen visar det sig att monstret är snällt och vill ha en familj, så hon/han får flytta in hos kaninfamiljen. Fast jag minns inte vad den hette nu...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback