fantasi för ett halvt kompani och en olycka

Denna konversation utspelades mellan mig och skruttan idag till frukosten.

S: Jag vill ha en annan mamma.
Jag: En annan mamma? Vem då?
S: En riktig mamma.
J: En riktig?
S: En Denice-mamma
J: Men jag heter ju Denice
S: Men en annan.
J: Men vad ska jag göra då?
S: Du ska åka till affären och köpa glass till mig och den andra mamman. Sen kommer det ett monster.
Jag: Ett monster?
S: Som äter upp den andra mamman som går sönder och det kommer massor blod. Sen kommer ett litet monster. Det leker med mina leksaker, sen stoppar jag det i fickan.

Skruttan pratar mycket blod och går sönder eftersom vi försökt prata med henne om att inte springa ut i vägen. I förrgår så gick jag in med lillebror i hallen medan hon lekte på framsidan, det brukar gå jättebra, men den gången sprang hon utan att jag hörde det (hade lillebrors vrålskrik i öronen) och hämtade sin cykel i carporten, och sedan hörde jag ett vrål när hon kraschlandade (vår garageuppfart lutar) i slipersen två meter från vägen, där det är 30 km/h som gäller men där alla kör minst 50. Kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback