äntligen lite tid för mig själv

Jag anar att jag har varit ganska tråkig den senaste tiden. Men nu, nu ska det bli bättre ordning på mig. Skruttan har äntligen somnat efter 45 minuters kämpande - det är det jobbiga med att hon inte sover i spjälsäng, hon går ju upp hela tiden. Och jag vägrar ligga bredvid henne ända ...

Precis där hörde jag ett brak och älskade lillan ramlade ur sängen. Stackars skrutta, hon var så ledsen, men verkar inte ha slagit sig i alla fall.

Vad jag skulle skriva var att jag vägrar ligga bredvid henne tills hon somnar. Den taktiken har vi provat och det kan ta en timme. Det känns inte ok för mig att ligga i ett mörkt rum i en timme varje kväll, därför får hon somna själv, men såklart ligga i famnen och gosa länge innan.

Och för att fortsätta, jag har ägnat en timme åt jobb här hemma, och känner mig nu relativt förberedd inför morgondagen. Med de här tre utredningarna avklarade, och ett jobbigt möte till, så känner jag mig redo för semester och mindre tunga arbetsuppgifter innan och efter den. För på måndag åker vi, och som jag längtar!

 
Ok, det blir ingen pyramidspaning annat än från luften för vår del, men vaddå, det är pyramidernas land vi ska till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback