bebis gör sig påmind - på flera sätt

Idag sparkar och buffar bebisen hela tiden. Gör sig påmind helt enkelt. Kanske för att jag sitter lagom obekvämt och frmåtböjd i soffan och ger stackarn så lite utrymme.

Jag läser
finnjonnas blogg (jag har faktiskt lunch nu!), och ler lite åt det faktum att deras bebis är beräknad precis samma dag som vår - 21 februari, även om deras med största sannolikhet kommer vara runt tre veckor äldre än vår.
Hon kallar sig höggravid i ett inlägg - är jag verkligen det redan? Nej, jag avstår nog från det epitetet.

Tårarna börjar däremot nästan rinna när jag läser att deras lille Dante som inte överlevde, skulle fötts den 21 september 2006 - bara två och en halv vecka efter att vår lilla skrutt beräknades och föddes. Och vi har en busig och alldeles levande och sprudlande tvååring, medan finnjonna inte får gå eller röra sig för mycket, måste ligga i soffan för att inte riskera att förlora sitt barn.

Vad orättvist livet är. Och vad kärleken till vårt lilla ofödda barn växer.

Imorse vid frukosten försökte vi få skruttan att äta med sked genom det oerhört pedagogiska "men det är ju bara bebisar som äter med händerna, du är ju en stor tjej!" Skruttan säger glatt "Bebisen i magen!" "Bebisen komma hem".

Ja du, älskade skrutt, du har alldeles rätt. Bebisen är i magen, och stannar förhoppningsvis där ett tag till. Sen vill vi att bebisen ska komma hem, och vara med oss, alla dagar tills han/hon flyttar hemifrån.



Framtida landstingsanställd?

Kommentarer
Postat av: tina

Men herregud vad söt hon är!! Jag blir alldeles sjuk i hjärtat. q: saknar er!!



älskar när ni lägger upp kort! (:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback