men vad vill jag egentligen?

Ibland undrar jag.
I förmiddags så gick jag runt på jobbet och tänkte: "men det räcker faktiskt med ett barn... jag kan aldrig älska någon mer än jag älskar skruttan, det är omöjligt. Skaffar vi ett barn till så blir det bara för att hon ska slippa vara ensambarn"

Sen träffade jag en annan dagismamma på bussen, och hon sade ganska snabbt, sådär nygravidlyckligt "ja, och så ska ju A få ett syskon i december..." och så blev jag extremt avundsjuk och vill också vara gravid. Helst igår, tack.

Jag får fundera lite på plus och minus.

Minus med en graviditet är ju till exempel:
Kräkas på mornarna.
Kräkas resten av dagen.
Kräkas av halsbränna
Inte orka något
Behöva genomlida ännu en förlossning
Börja om från början med vakennätter

Och plus? Tja, en bebis såklart. Mer behöver väl inte sägas?



Äntligen hemma med en liten färsking!

Kommentarer
Postat av: Rhoena

Klart ni ska skaffa en liten bebis!! :D

Ni kommer kunna älska ett andra barn lika mycket, fast så kände jag också, att det skulle vara omöjligt, och att jag inte ville "dela" mina känslor för K på ett syskon. Men om man tänker att ens kärlek är som en tårta. När man får ett till barn behöver man inte dela tårtan - man får en till :D

Postat av: tiny

Jag röstar för bebis!!! ((:

2008-05-27 @ 11:33:37
URL: http://tinys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback