sådär ja!


Tjejsnack igen alltså.

Ämne: Våren
  • Vad är ett riktigt bra vårtecken?

Att solglasögonen åker fram och att det är så skönt ute att jag går med jackan uppknäppt, folk ler lite mer oc hdet börjar titta fram lite vårblommor i diken och rabatter.

  • Känner du av våren på något speciellt sätt, hur?

Allt blir lättare, varmare, soligare, roligare. Våren är min allra bästa tid.

  • Har du sett någon vårblomma än, vilken?

Tyvärr inga vilda varianter, men har scilla, tulpaner och krokusar i trädgården (dock inga blommande) och har köpt massor med vår i affären - påsklijor, pärlhyacinter, krokus, tuplaner...

  • Vad är det sämsta med våren?

Det finns inget dåligt med våren, utom möjligen i vinterskarven när det är snöslask. Och att jag ser hur skitiga alla fönster är.

  • Vad är det bästa med våren?

Ljuset, blommorna, värmen, solen.

Ämne: resor
  • Vilka länder har du varit i?

Oj, det är massor. Orkar ni? Förutom det självklara Sverige: Norge, Finland, Danmark. Tyskland, Österrike, Schweiz, Lichtenstein. Italien, Grekland, Spanien, Malta. Holland. Portugal. Albanien. Storbrittanien (Mestadels Skottland, en liten sväng i England). USA, Canada. Och ja, jag kan ha glömt något. Älskar ju att resa.

  • Vilken är favoritresan? Varför?

Jag älskar Italien, så resor dit är aldrig fel. Blev också kär i New York, vilket tidigare inlägg i bloggen säkert visat.

  • Vad vill du ha ut av din resa? Sola, upptäcka, äventyr?

Jag vill ha upplevelser, dock inte äventyr, shopping, god mat och gärna sol om det är möjligt.

  • Vad blir nästa resa? (Behöver inte vara semester, utan var du ska över huvud taget.)

Nästa resa går till Sundsvall över påsk.

  • Vad vore den absoluta drömresan?

Det är alldeles för många ställen, jag kan inte välja. Är jättesugen på Inkaleden, så Mexico/Sydamerika kanske. Skulle också mer än gärna åka till Japan. Och Paris.

tjejsnack



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback