hur duktig ska man vara?

Vi har ju stegräknare på jobbet, och jag vet att jag sällan kommer upp i det antal steg som jag borde. Jag vet också att jag äter alldeles för mycket onyttigt, i varje fall den senaste tiden. Men hur ska jag bryta det här?

Förkylningarna avlöser varandra, det är regnigt och trist ute, och det enda nöjet blir ju ätande och mysande. Jag borde stoppa ner skruttan i vagnen, trots de troligen högljudda protesterna, och ta en sväng till biblioteket och Lindex i Orminge centrum. Det tar någon halvtimme att gå dit, så det blir totalt sett en rätt bra promenad. Men jag blir lite lat, och snorig.

Skruttan står i alla fall just nu och ropar på alla fåglar som sitter i träden utanför fönstret.

image75

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback