fina gamla möbler

Bara som upplysning: ja, jag sitter på jobbet, det bråkar fortfarande med vårt bredband hemma.

Jag var hos min fd kollega på middag i lördags, och blev lite småfrälst i hennes hem. Hon hade lyckats få till en personlig och mysig blandning av äldre möbler och sådant som även jag har hemma, till exempel Orrefors snöbollslykta och hallonlykta. Jag känner mig lite inspirerad, och ska börja budgetrenovera lite.

Vårt badrum på övervåningen har jag tänkt mig i lite gammeldags stil, med kandelaber på golvet och spegel med guldram istället för badrumsskåp, såklart framöver kompletterat med ett separat skåp. Nu förstör ju vårt härliga babybjörn skötbord hela intrycket, men det är inte så mycket att göra något åt. Jag ska i alla fall försöka få til len stämning med de grejer vi har, själva badrummet är ju väldigt neutralt i sig, med vita väggar och mörkgrått golv även om det är platsmatta för hela slanten. Någon som har förslag eller vet bra hemsidor föresten, när det gäller budgetfixning av hem?

Jag och mamma ska också renovera stolarna som älsklingen ärvt från sin farmor. Frågan är bara vilken typ av möbeltvätt man ska använda till mycket gamla målade stolar?

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

Godmorgon :)

Postat av: Emma

Hej!
Skönt att läsa att ni hade bra erfarenhet av att flyga med SAS till New York. Var bodde ni, där det strulade? Hoppas det inte är samma hotell som vi.

Ett tips till budgetrenovering av badrum...vi lämnade in vår badkarsfront och sprutlackerade den svart. Vet inte alls om det är den stilen du tänkt dig men det ger ett helt annat intryck för väldigt billig summa.

2008-03-06 @ 08:41:54
URL: http://emmefjuttan.blogg.se
Postat av: floria

Hej Emma, går in på din blogg och svarar på frågan om vilket hotell vi bodde på.

Tipset om badrummet är mycket tänkvärt, funderar på att fokusera på svart, silver, guld och rosa i badrummet. Förutom vitt då såklart.

2008-03-09 @ 13:12:34
URL: http://floria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback