härmapa

Det var ju tråkigt att Emma skulle skriva att hon känner sig oinspirerad idag, för det gör definitivt jag också. Och eftersom jag läste det där innan jag skriver det här, är det jag som blir härmapan resten av kvällen.

Tråkväder, tråktv, tråkälskling som jobbar sent idag igen, tråkjobbet med att göra ekonomiassistentens hjärndöda jobb (ursäkta alla ekonomiassistenter) med aptrista fakturor medan hon är på semester, tråköstermalmsfamiljer som åker ut i skärgården och till Frankrike hela somrarna och gör att det inte händer något på jobbet, tråktvätten som jag måste hänga och tråkstädningen som jag måste ta tag i.

Jag tror istället att jag ska hämta min nästan utlästa Patricia Cornwall-bok och läsa ut den. Offer utan namn heter den, käpte den för 29 kr på Ica maxi i helgen ,den är tio år gammal och det känns lite udda att läsa den när jag vet vad som händer med Kay Scarpetta, Lucy och Benton Wesley i senare böcker. Jag har dock inte läst den här förut, det är ju ett plus. Annars är jag ju som de flesta som känner mig en mästare på att läsa om böcker sådär hundra gånger, som gamla vänner man fikar med en gång i veckan.

För övrigt somnade skruttan ensam i egen säng i kväll, tio i åtta, för första gången sen innan semestern som effektivt tog död på våra fungerande rutiner.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad skönt att hon somnade själv!

Här är det fortfarande kaos med somneriet, undrar hur lång tid det tar innan lugnet infinner sig...?



Ha en skön dag, hoppas boken blir utläst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback