städtant - mattant och andra sorters tant

Jag är dem alla. Idag har jag städat som en galning i vardagsrummets alla hörn, och i köket - inklusive alla skåp. Jag känner mig som Lilian i Camilla Läckbergs bok, hon som städar hela huset varenda dag. Min toleransnivå har onekligen minskat, från singeltiden då jag plockade fram dammsugaren då dammråttorna redan anfallit mina fötter i någon veckas tid, till nu då vi städar minst varje vecka. Å andra sidan så hade jag inte barn då...

Sitter nu i soffan och äter lunch, bara för att det är så fint och nystädat (det kan ju inte få hålla sig så). Jättegott, kyckling med apelsin och sweet chili.

För övrigt så har vi haft en jobbig natt, skruttan hade feber i går kväll och under natten och vaknade och grät mest hela tiden. Hon är ändå på dagis idag, hon var feberfri i morse och då ville vi inte störa inskolningen. Det snöar ute, och de skulle gå ut och leka i snön.

Igår när jag hämtade henne så ville hon inte gå hem trots att hon varit där i så många timmar, så bra trivs hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback