finlandsfärjan och skruttans första kärlek

Jag tror inte finlandsfärjor, eller för den delen ålandsfärjor är något för mig.

Jag fick dra upp skruttan redan kvart i sex i morse, och sedan halvspringa till bussen i ösregn för att vid halv åtta gå ombord på en i stort sett folktom båt/färja som luktade gammal urin. Undrar hur många som kissat på heltäckningsmattorna där?

Planeringsdagen gick bra, skruttan var föredömligt lugn och härlig som vanligt, och vid frukosten fick hon en uppvaktare. En liten finsk kille i ungefär hennes ålder som gick fram och gav henne värsta kramen. Till slut började hon krama tillbaka, och då knäppte chefen ett kort (jag lovar att lägga ut det då han mailat det till mig). När hon tröttnade och flydde upp i mitt knä försökte den lilla pojken dra ner henne igen för att fortsätta kramas. Ändå så gick hon efter han och hans familj när de gick, och stod och vinkade ända tills de försvunnit bort i fjärran...

Efter middagen hade vi ett par timmar till att slå ihjäl innan vi skulle kliva av båten strax innan 19, så vi gick till en ... NATTKLUBB. Det var i alla fall vad bandet som spelade kallade stället. Jag skulle säga hak eller något sådant. Har svårt att föreställa mig att en nattklubb stänger kvart i sju på kvällen.

I alla fall så har nog skruttan lite rytm i blodet och takt i generna, för hon rusade ut på ett tomt dansgolv med hjärtformade strålkastare i rosa och lila och diggade loss till covers. Bandet tyckte nog att det var kul att någon dansade, även om denne någon var en liten tjej på snart 18 månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback