vintern som genast försvann

Det var ju tur att jag och skruttan tog en pulkatur till affären i förmiddags, för nu töar snön redan bort.

Två tvåordsmeningar kom flygandes ur munnen på henne idag: Kasta boll och titta bompa. Tyvärr klarar inte mina fonetiska kunskaper att beskriva hur hon uttalar orden.

För övrigt som kommer älsklingen hem på onsdag. Han ringde idag, och jag känner mig så slut efter den här veckan att jag mest kände mig gnällig. Det är ju inte kul för honom heller, men hans föräldrar måste ju också förstå att livet runt om kring inte heller står på stand by. Vi kommer få några väldigt stressiga veckor famöver, eftersom min flex rasat medan jag varit tvungen att sköta både hämtningar och lämnngar på dagis, och älsklingen har jobbat fyra dagar på tre veckor och kommer väl jobba som en dåre. Skillnaden för mig kommer ju bli att någon sover bredvid mig i sängen ungefär. När han kommer hem alltså.

Nästa helg är alldeles för trippelbokad. jJälp mig, hur ska jag göra? Bror med flickvän kommer hit och ska gå på Curekonsert. Den kvällen är jag bjuden på middag hos en kollega. På söndag är det fika hos en annan kollega. Samtidigt kommer jag och älsklingen inte ha sett varandra på hur länge som helst. Vad ska jag välja, hur ska jag prioritera???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback