det luktade regn

Hela dagen luktade det regn på mitt kontor. Jag satt framför datorn och jobbade på som besatt, telefonen var ovanligt tyst och jag fick mycket gjort, med undantag för kollegan S som rusade in var femte minut för att berätta något, eller för att fråga, eller för att be mig läsa något. Jag hann bara med några minuters morgonfika och ingen eftermiddagsfika innan jag rusade till bussen.

Men det gjorde inget. Jag gick där i regnet (ok, småsprang), utan paraply och blev blöt, men det var som om det bara rann av mig. Köpte middagsmat och semlor, och medan jag och skruttan stod och vittjade postlådan svängde taxin med älsklingen in på uppfarten.

Skruttan vinkade som besatt och upprepade pappa pappa pappa som om någon dragit upp henne.

Oh, härliga tid när vi är en hel familj igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback