inspirerad av tråkigheten

Jag vet att jag är på jobbet, och det borde innebära - och innebär egentligen att jag har fullt upp med en massa andra saker att göra än att blogga. Men jag har inte haft tid på så länge, det har har varit så mycket och så intensivt, både på jobbet och hemma, så jag tänker inte bry mig. Jag tänker berätta vad jag har gjort för julgodis, jag har nämligen ansträngt mig i år, so mden godisgris jag är.
Först gjorde jag jordnötsbräck, en hård karamellsmet med jordnötter i, går att bryta i bitar, jättegott. Sen gjorde jag kola med lakrits, krossad turkisk peppar. Den blev inte så kolalik, inte seg med andra ord, men god. Iförrgår gjorde jag chokladknäck med valnötter, och den blev helt perfekt, helt plötsligt verkade min termometer fungera bättre. Och slutligen, igår, så gjorde jag falska mozartkulor (nogat inrullad i mandelmassa och dopad i choklad), och marsipangodis. Dels gröna bollar smaksatta med mint, vanlig marsipan med valnötter inrullade och så platta godisar med marsipan och nogat, allt doppat i choklad. Det blev så mycket eftersom jag fick så mycket smält choklad att jag inte kunde sluta doppa saker. Vill någon ha recept, säg till till så lägger jag in dem. Om ni ber snällt kanske jag kan fotografera mina alster, men jag gör allt i kak- och godisväg hellre än snyggt.

Så nu ska det bara bli jul så att jag får börja äta upp allt.

Kommentarer
Postat av: Rhoena

Åh mums vad gott det låter! Jag har bara gjort de fyra "vanliga" sorterna som vi alltid hade hemma, fast cokladkaramellerna är redan skut så det får bli en ny omgång imorgon. Skriv gärna recepten, orkar nog inte fixa i år, men nästa!

Postat av: tina

Jag vill se bilder!! ((:

2008-12-22 @ 21:40:00
URL: http://tinys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback