orättvist lycklig

Ibland behöver jag bara lite perspektiv på tillvaron. Jag insåg idag att jag faktiskt har mitt drömliv. Det är lätt att gnälla när vi trots två bra löner får svårt att betala alla räkningar, när stressen smyger sig på och vardagen bara är grå, när skruttan gnäller och jag och älsklingen beter oss som om vi vore på hennes nivå.

Men å andra sidan: jag bor i staden som jag som ung drömde om att få bo i. Jag har en under bar dotter och sambo, och ett härligt hus med en stor trädgård. Jag har ett jobb som är roligt och dagarna bara rusar iväg. Jag har vänner som jag har valt själv och trivs fantastiskt med.

Det finns inte så mycket mer att önska av livet, förutom mer av allt då. Och så missnöjd vägrar jag bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback