Ojojoj... men jag kan ju inte låta bli.

Denna frågelista är snodd från Linda K.

01. Hur länge har du bloggat?

Sedan 2005, innan dess llite smått på familjeliv.se

02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga?
Innan dess läste jag dagböcker på nätet, så jag har alltid gillat att få en privat inblick i andras liv.

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Annas blog feat. Mel C såklart! Här håller jag bara med LindaK, synd bara att Anna och Malin inte bloggar så aktivt längre. Jsg läste också lipglossbitch som fortfarande finns samt Helenas funderingar som var tjejen bakom lipglossbitch privata blogg.

04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag skrev väldigt glest, sällan alltså, önskar att jag lagt lite mer tid på det. Å andra sidan så hade jag nog mer att säga då?

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Mina två systrars, bloggkommentatorerna, någon modeblogg, ett par personliga bloggar samt ett par inredninbgsbloggar. Kolla mina länkar så...

06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

De flesta är nog mestadels dagboksbloggar.

07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Fotbollsfrun och knivlisa.

08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Väldigt lik skulle jag inte vilja säga, men jag känner mig hemma hos Emma.

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? 
Det är bara mina systrar, min mamma och min älskling som vet det. De tycker nog mest det är kul att följa skruttan och vårt liv.
 
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det bryr jag mig inte om, jag är mig själv eftersom jag är rätt anonym.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Tycker det är svårt. Det är därför jag är rätt anonym.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. 
Jag vill inte snacka skit om någon, om det inte är något som verkligen har satt sig hos mig.
 
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Inte så stor, men såklart att jag blir jätteglad för kommentarer och besökare.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nja, lite grann kanske.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Ja, om man visar upp ne bild av sig själv som inte är bra, och blir väldigt stor så kan det kanske bli svårt att tvätta bort den bilden sen.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Nej

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Finns inga nackdelar, utom möjligen att jag skulle vilja ha mer tid till det.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?

Kanske. Det berort på hur livet ser ut då.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Bloggar påverkar ju redan.

22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Ett sätt att få vara lite kreativ.

23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Tidsfördriv och tankeverksamhet.

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Tja, mina systrar kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback