måste sova

Usch, nu har jag fastnat framför datorn igen, precis det jag skäller på älsklingen för när han gör.

Det är jobb i morgon, men en ganska lugn dag, skulle behöva jobba lite hemma men jag tror inte att jag kommer lyckas med det.

Jag har rätt mycket funderingar just nu, det är svårt att koppla av och försöka sova, vill inte skriva för mycket för det känns jobbigt att vara hemlighetsfull, samtidigt så skapade jag bloggen från början just för att kunna älta alla tankar som far runt ibland.

Jag återgår till min älskade skrutt istället. Det har hänt så mycket på ett par dagar, hon är så medveten. Hon leker medvetet, hittar på små lekar, bestämmer sig för vad hon ska leka eller göra och driver linan fullt ut. Säger till att hon vill hoppa, göra kullerbyttor, ha stenar, pinnar, sova, vems skorna är, eller tidningen, eller bilen, eller pappas snus.

När älsklingen var borta i torsdags, och hon undrade var han var, svarade jag: pappa är på fotboll. Skruttan fortsatte: "Pappa foboll. Pappa foboll".

Idag har hon lärt sig uttrycket "ska bara..." undrar när hon lär sig andemeningen? Hon kan också säga ett, två, tre. fya, fem - men hon kan inte räkna och förstår inte vad orden innebär.

Favoritlekar:
Titta på bilar. Springa efter bilar. Åka bil. Köra bilar. Tja, bilar helt enkelt.
Titta på myror. Och spindlar. Och fjärilar.
Plocka småsten och lägga dem en efter en i vagnen. Plocka ur småsten efter en ur vagnen.
Köra vagnen. Helst på knä.
Köra gåvagnen. Med favoritleksakerna för dagen nedstoppade i.
Trycka igång diskmaskinen samt sitta på bänken i köket.
Klättra upp på bordet.
Sitta på soffans armstöd och leka att hon gungar.
Göra kullerbyttor.
Snurra tills hon blir yr och ramlar.
Dansa.
Försöka hoppa.
Titta på allt vatten.


Nu säger jag godnatt, och på återseende.

Kommentarer
Postat av: Emma

Kul att läsa om din skruttis utveckling! Hon ligger ju drygt ett år före Alde om ag förstått det rätt och det är spännande att se vad som komma skall.
Förstår i övrigt dig till fullo gällande hur mycket man kan lämna ut i bloggen, jag var anonym först och upplevde att det var lättare då att använda det hela som en ventil, det är svårare nu och svårare ju fler som läser.

Postat av: floria

Jag tycker själv att det är jättekul att läsa om andra barns utveckling, särskilt om det blandas med mer presonliga tankar. Jag har blivit lite mindre anonym på sista tiden, så jag får väl se hur personlig jag blir framöver. Jag gillar verkligen din blogg just av de skälen - lagom personlig.

2008-04-28 @ 20:02:51
URL: http://floria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback