lite gnäll

Jag måste balansera min tidigare lycka lite med att gnälla lite också. Jag har alldeles för mycket tid för grubblande när jag är ensam hemma, särskilt på måndagar när lillskrotisen somnar så tidigt.

Har betalat räkningar nu, och tänkte bara visa min härliga budget - vad går mina pengar till egentligen?

Inkomst:
nästan 17000 inkl barnbidrag. Minus ca 4000 för att jag inte jobbar heltid samt alla dessa vabdagar.

Utgifter:
1500 kr CSN
7000 kr boende
3300 sparande
1000 kr cityakuten 0+ medicin + litet kontantuttag
5000 kr övriga räkningar

Kvar att leva på: noll kronor. Och SL-kortet på kreditkortet även denna månad??

Jag vet att jag säkert borde spara mindre, använda kreditkortet mindre och egentligen inte bo i ett så dyrt hus, jobba heltid, vabba mindre, lägga ihop mina två CSN-lån, sluta amortera, börja jämka, aldrig bli sjuk, se till att skruttan aldrig blir sjuk...

Men det enda jag tänker är att det är ångest att aldrig ha pengar kvar trots att lönen precis har kommit. Jag sliter ju för de där pengarna, även om jag gillar mitt jobb.

Kommentarer
Postat av: Emma

Förmodligen var det inte detta du ville med inlägget, men faktum är att det känns skönt att läsa att någon mer än jag har samma problem. Varför, varför, varför räcker pengarna aldrig till?

Postat av: floria

Jo - det är lite skönt att få en kommentar om att jag inte är ensam. Ikväll ska vi nog bråka vidare och försöka se hur sjutton vi ska få ner vår konsumtion - lyxfällan, någon? eller i vart fall våra fasta kostnader...

2008-04-29 @ 19:31:49
URL: http://floria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback