Ok systra mi

Jag tar det som en hälsning till mig att jag ska uppdatera bloggen lite oftare. Får skylla på heltidsjobb och hemtidsdotter och långa resvägar trots halvtimmesförkortningen, ordentliga middagar och försök till att hålla ordning hemma, krav på nattsömn och inte längre så tidiga mornar på helgen. Allt mixat med lite lagom torka i huvudet på annat än långa utredningar och den ena behovsbedömningen efter den andra.

Lillgumsan går bättre och bättre, men hon är fortfarande alldeles för feg för att helt släppa taget. Får hon bara hålla i ett finger eller så är hon nöjd.

Ordlistan blir dock bara längre för var dag, även om jag måste erkänna att antalet ljud inte är så många.

Till exempel:

bampa - lampa
papa - pappa
go - gunga
ko - sko
vovov - hund/vovve
nining - välling/mat
ka -katt
mama - gissa fem gånger
eej - hej
tata - titta
däää - där
titut - tittut

Saker som skruttfian älskar är: (förutom mamman och pappan såklart) är: tröjor/koftor - speciellt den röda, sina skor, sitt djurpussel, alla böcker - och tyvärr numera att försöka riva sönder dem, att bli nerbäddad och upphittad i sängen, den vita kissen och den lilla hunden, den stora golvkudden, att leka med vatten i bidén (urk), att äta äpple helt själv, datorn (nejnej), att prata i telefon, att klättra upp för trappan, att ställa sig på pallen och nå högre upp i bokhyllan, ballonger och bolibompasången.

Med mera.


Kommentarer
Postat av: tiny

haha, gud vad jag saknar henne!! (:
hoppas vi ses snart!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback