Jag SKA skärpa mig

Jag lovar. Jag ska bli intressantare och försöka fylla på den här bloggen lite oftare. Jag kan inte riktigt lägga ner, det är lite för roligt. Även om ingen läser förutom jag, så går jag gärna tillbaka och tittar själv. Jag vet, men jag har ju kallat den för egotripp, eller hur?

Idag har vi varit på öppna förskolan, vilket var en ny upplevelse igen. Lillskruttan som tidigare älskat sångstunden, var inte alls med på noterna, utan ville bara till leksakslådan. Sen blev hon överkörd av femton andra barn vid rutschkanan medan jag mest såg på - vaddå, hon måste ju lära sig att stå på sig?? innan hon lärde sig att klättra upp på den så jag knäckte ryggen femton gånger i rad då hon skulle åka ner. På vägen hem somnade hon och sov sedan rätt länge, så jag hann fixa lite i förrådet - äntligen ska det bli ett hem av vårt hus. Imorgon kommer antennkillarna och fixar en ny tv-antenn och sladd till rummet som ska bli tv-rum.

Sen har vi lekt med lego, så mycket att jag egentligen borde plocka legobitar för jag har snavat på dem sen jag lyckades lägga henne för 20 minuter.

Annars då? Idag har jag på mig fina svart/vita kjolen och svarta polon från wera och mörklila strumpbyxor, lillgumsan hade brun tunika med rosa elfanter och espritjeans.
Läser: inget - har läst ut senaste bokklubbsboken, och tänkte köpa ett gäng nya pocketar så snart som möjligt. Om man inte räknar dessa böcker som jag läst idag: Vem är arg/Stina Wirsén, Var bor olly/Lucy Cousins, Ut och gå/Anna-Clara Tidholm.


Snart är det Underbara barn-mässa igen. Måste gå!!

Kommentarer
Postat av: tiny

jag kommer börja läsa den nu. (;


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback